Jan in ’t Touwrun 10 maart 2024

Het is weer achter de rug, we hopen dat iedereen genoten heeft van de run.

Mooi weer, uitdagende hindernissen overwonnen en vriendelijke vrijwilligers, wat wil je nog meer.

En natuurlijk hoe snel je gelopen hebt, of hoe lang je genoten hebt van onze run: Uitslagen Bouwvisie Jan in ’t Touw run 2024

Om nog een keer na te genieten hierbij nog een heel aantal foto reportages van de run.

Achterhoekfoto
Kees Bakker(survivalrunbond)
Foto’s Eddy Boerman

Afgelopen zaterdag waren er natuurlijk ook de clubkampioenschappen van Jan in ’t Touw.

Ook hier zijn foto’s van gemaakt, de foto’s zijn gemaakt door Ilse Rietberg.

Clubkampioenschappen JiT 2024

Q&A

Wat kost de deelname aan de survivalrun van Zelhem?
Voor de korte afstand (5,5 km) bedraagt de voorinschrijving  € 14,- per persoon
Voor de lange afstand (8,5 km) bedraagt de voorinschrijving  € 16,-per persoon
Bij inschrijven NA 15 februari betaal je € 5,- extra. Schrijf dus tijdig in.

 

Geen lid van de survivalrunbond?
Geen probleem. Onze 5,5 km run houden we met name voor de beginnende survivelaars. Velen hiervan zijn nog geen lid van de survivalrunbond, en betalen vanwege de verzekering eenmalig een extra bedrag van €5,- voor een dag lidmaatschap. Word je in de loop van het jaar lid van de survivalrunbond, dan wordt dit bedrag verrekend met het lidmaatschap.

Kan ik ook op de wedstrijddag nog inschrijven?
Ook op de wedstrijddag zelf kun je nog inschrijven. Je betaalt dan € 5,- meer dan bij de voorinschrijving, en je bent voor je starttijd afhankelijk van de ruimte in de startlijst.

Kan ik tegelijk met een vriend of vriendin starten?
Ja, wanneer je met één of meerdere personen tegelijk wilt starten (op dezelfde afstand), dan kun je dat bij “opmerkingen” aangeven. Je maakt het ons gemakkelijk door alle personen die bij elkaar horen, zo kort mogelijk na elkaar op te geven. Ook wanneer je met een grotere groep, bijvoorbeeld met jouw club, tegelijk wilt starten kun je de naam van je club in dit vak vermelden.

Wanneer weten we de starttijd?
Uiterlijk een week voor de survivalrun kun je via deze site de starttijden zien. Omdat we tijdens de survivalrun opstoppingen willen voorkomen, dien je je aan deze starttijd te houden. We bieden met de mogelijkheid van het samen starten heel veel ruimte om aan al je startwensen te voldoen, en houden daar zoveel mogelijk rekening mee. Ook met de verzoeken voor vroeg of juist laat starten proberen we in te passen.

Hoe laat melden op de wedstrijddag?
Wanneer je ongeveer een uur voor jouw starttijd aanwezig bent, heb je voldoende tijd om je aan te melden, om te kleden, de locatie te verkennen, en je op te warmen voor de run.

Waar parkeren?
De parkeergelegenheid is in een weiland nabij de kern van IJzevoorde, op ca 5 minuten lopen. Help ons de overlast voor de bewoners te beperken door de aanwijzingen op de borden en van de parkeerwachters op te volgen en houd de doorgaande weg vrij voor de bewoners en de hulpdiensten.

Is er kleed- en douchegelegenheid?
In onze start locatie, De Pokkershutte,  zijn toiletten, kleedruimtes voor dames en heren, alsmede een (gegarandeerd) warme douche voor iedereen aanwezig. De sporttas kun je opslaan in de aangrenzende gymzaal.

Kan er iemand mee fietsen?
We hebben een route die zoveel mogelijk aansluit bij het parcours, zodat jouw verrichtingen bij de hindernissen goed zijn te volgen. Meefietsen op het parcours zelf is niet toegestaan omdat dan andere deelnemers onnodig gehinderd worden.

Is er drinken voor onderweg?
Ongeveer halverwege het parcours staat de drankpost met water en ranja om de dorst te lessen. Maak daar gebruik van.

Succes met de voorbereiding, en tot de 10e!

Jan in ’t Touw.